Обмін і повернення

Право на обмін товару
Якщо покупцю товар не підійшов через якість, колір, розмір, фасон, габарити і форму або будь-які інші причини, він має право обміняти непродовольчий товар на такий самий за якістю і вартістю (ст. 9 ЗУ «Про захист прав споживачів»).

Споживач має право на обмін товару належної якості протягом 14 днів, не рахуючи дня купівлі, якщо продавець не оголосив довший термін.

Обміняти непродовольчий товар належної якості на інший, аналогічний, можна, якщо:

товар не використовувався;
збережені товарний вигляд товару, його споживчі властивості, пломби, ярлики тощо;
зберігся розрахунковий документ, який споживач отримав разом із товаром;
Зверніть увагу: покупець має право повернути товар, навіть якщо його упаковка була розкрита, коли він оглядав його при отриманні, або пошкоджена не з його вини.

Якщо в наявності немає аналогічного товару на заміну, покупцеві може бути запропоновано такі варіанти:

почекати, доки потрібний товар буде в наявності;
вибрати будь-який інший товар за такою ж ціною або з перерахунком вартості.
повернути назад гроші, сплачені за товар. Розрахунок проводиться виходячи з вартості товару на момент придбання.
Право на повернення товару

Повернути товар можна протягом 14 днів після придбання, дата купівлі не враховується.

Покупцеві необхідно скласти претензію на ім’я продавця — власника інтернет-магазину з проханням повернути товар та відповідною аргументацією. До претензії треба прикласти документ, що підтверджує придбання, це може бути чек, накладна, квитанція про проведення оплати. Надіслати претензію в інтернет-магазин можна листом із повідомленням про вручення або передати особисто.

Після отримання такого повідомлення інтернет-магазин повинен розглянути претензію. Якщо вимоги покупця правомірні — продавець повинен повернути гроші. Зробити це потрібно протягом 30 днів від дати одержання претензії. В разі, якщо інтернет-магазин порушить встановлені законом строки повернення, доведеться сплатити неустойку — 1% вартості товару за кожен день затримки повернення грошей.

Також інтернет-магазин повинен повідомити покупцеві адресу, за якою він може повернути товар. Якщо в договорі була прописана можливість повернення товару поштою або службою доставки, покупець може скористатися цим способом. Усі витрати на повернення зобов’язаний компенсувати продавець. При цьому, покупець має право не повертати товар, доки інтернет-магазин не поверне гроші.

Якщо продавець повернув гроші, але не вживає жодних дій для повернення товару, покупець зобов’язаний зберігати товар у себе протягом 60 днів після отримання грошей, а потім товар переходить у його власність без зобов’язання сплатити його вартість.

Якщо все ж таки сторонам порозумітись не вдасться, варто пам’ятати, що, фактично, на сьогодні єдиним дієвим способом для споживача захистити свої права є звернення до суду. А тому для уникнення судових суперечок, здійснення витрат на такі дії як з боку покупця так і з боку продавця, однозначно, краще вирішувати дане питання в позасудовому порядку.